Acer Predator 17 (G9-792) REVIEW

21.03.2016
Acer Predator 17 (G9-792) REVIEW
Experienţa în utilizare, Concluzie

Experienţa în utilizare

Designul lui Predator 17 este curat şi bine închegat, însă două elemente au avut de suferit. Pe de o parte, tastele WASD şi cele direcţionale strident colorate ar putea să nu fie pe placul tuturor, contrastul obţinut cu tastatura complet neagră fiind un pic cam mare. Un alt aspect care ţine tot de design este restpad-ul cu margine tăiată la unghi drept, incomod atunci când masa pe care am aşezat laptopul este mai sus de nivelul palmelor, obligând sprijinirea braţelor pe muchia din plastic dur.

Intrând la capitolul alte detalii, laptopul vine din fabrică setat cu un sunet de pornire destul de strident, redat automat imediat după apăsarea butonului Power. Interesantă la primul contact, experienţa „Predator” devine problematică atunci când dorim să pornim laptopul în toiul nopţii, speriind persoanele din camera alăturată.

Trecând peste aceste mici obiecţii, Predator 17 este un laptop impresionant, atât prin nivelul de performanţă cât şi experienţa în folosirea de zi cu zi.

Tastatura şi touchpad-ul

Silenţioasă şi cu taste bine diferenţiate, având o cursă la apăsare de 2,5 mm, tastatura este excelentă atât pentru jocuri, cât şi pentru redactarea documentelor.

Prevăzută cu iluminare RGB, tastatura permite alegerea separată a culorii de fundal pentru patru regiuni distincte. Iluminarea este vizibilă pe sub buton, dar tastele individuale puţin transparente nu redau foarte bine literele şi cifrele inscripţionate, aşa că „învăţarea” tastaturii la palpare este absolut necesară pentru folosirea pe întuneric.

Pentru că spaţiul este suficient, Acert a inclus pentru Predator 17 un touchpad foarte generos. Mai mult, producătorul are o mare bilă albă pentru faptul că nu a folosit un touchpad care se apasă pe toată suprafaţa. El are la bază două butoane mari, cu un feedback bun la apăsare. Nu veţi juca FPS-uri pe touchpad, însă la nevoie el este foarte util. Precizia este foarte bună, iar atunci doreşti să foloseşti mouse-ul îl poţi dezactiva complet şi folosi suprafaţa pentru sprijinirea palmelor.

Ecranul

Fiind vorba de un laptop pentru jocuri, m-am temut că Acer va alege calea mai uşoară, echipând Predator 17 (G9-792) cu un ecran TN, rezolvând problema timpului de răspuns cu preţul altor compromisuri în ce priveşte acurateţea culorilor şi unghiurile de vizibilitate. Din fericire m-am înşelat, Acer echipând noul laptop cu un ecran IPS de bună calitate, foarte plăcut de utilizat inclusiv la vizionarea de filme, sau editarea pozelor de vacanţă. Chiar dacă efectul de blur mai apare sporadic în unele jocuri cu acţiune foarte rapidă, acest mic compromis merită cu prisosinţă având în vedere calitatea imaginii în ansamblu şi unghiurile de vizibilitate generoase.

Acer Predator 17

Performanţe

Reţeta folosită de Acer este aproape perfectă pentru acest capitol. Avem un procesor Intel de ultimă generaţie, o placă video performantă şi un sistem de răcire nu foarte gălăgios. Când procesorul este în sarcină, sistemul de răcire face faţă cu brio, temperatura urcând nu mai sus de 76°C. Acelaşi lucru poate fi spus şi despre placa video GeForce 980M, temperatura raportată pentru GPU nedepăşind 80°C. Limitările sistemului de răcire sunt expuse doar dacă jocul rulat solicită puternic şi procesorul de sistem. Astfel în timp ce temperatura pentru GPU rămâne apropiată valorii de 80°C, temperatura pentru CPU urcă ameninţător până spre 95°C, moment în care frecvenţa de funcţionare a procesorului este redusă preţ de câteva momente pentru a permite păstrarea temperaturii sub pragul critic. Din fericire, apariţia sporadică a fenomenului de throtling la partea de CPU nu are un impact sesizabil asupra performanţelor în jocuri, framerate-ul rămânând constant. Ventilatoarele se aud, dar nu în mod deranjant, iar aerul cald este evacuat exclusiv în partea din spate

Din păcate folosirea kit-ului de răcire FrostCore, luând forma unui ventilator inserat în locul unităţii CD/DVD, nu a adus o reducere măsurabilă a temperaturilor raportate pentru CPU şi GPU. La o utiliare îndelungată, temperatura resimţită la nivelul tastaturii este mai redusă, kit-ul de răcire ajutând a la obţinerea unor condiţii mai confortabile în sesiunile de jocuri.

Acer Predator (G9-792) – rezultate benchmark-uri

Teste jocuri:

• Bioshock Infinite – 89 FPS
  • Sleeping Dogs (High Detail) – 60 FPS
  • Thief (Very High) – 63.2 FPS
  • Tomb Raider (Ultimate Quality) – 78 FPS
  • Hitman: Absolution (Ultra) – 55 FPS
  • DiRT 3 (Ultra) – 136 FPS

Benchmark:

• PCMARK 8 (Home Conventional) – 3255
  • 3DMARK (Fire Strike) – 8385
  • Cinebench R11.5 – OpenGL 56.73 fps, CPU single-core 1.42 pts, CPU multi-core 7.30 pts
  • WinRAR x64 5.31 – 8390 KB/s
  • Unigine Valley Benchmark (Extreme HD) – 48.9 FPS (2045 puncte)
  • HD Tune Pro – 1110 MB/s Avg. Read, 0,071 ms Access Time

Temperaturi:

• CPU Idle: 47°C
  • WinRAR Benchmark – CPU load: 76°C
  • Unigine Valley Benchmark – CPU load: 93°C, GPU Load: 80°C

Solid construit şi cu design impunător, Acer Predator 17 (G9-792) este o alegre excelentă pentru pasionaţii de jocuri PC, dar şi pentru utilizatorii care au nevoie de un laptop performant la care să poată lucra. Pentru acest rol, Predator 17 are toate atuurile: ecran IPS de bună calitate şi difuzoare performante, tastatură ergonomică, autonomie rezonabilă a bateriei şi o platformă hardware cu performanţe de invidiat.

performanţe foarte bune
ecran de calitate
difuzoare foarte bune