Google permite plăți în afara Google Play în cadrul aplicațiilor. Spotify este primul beneficiar

24.03.2022
Google permite plăți în afara Google Play în cadrul aplicațiilor. Spotify este primul beneficiar

În ultimii câțiva ani, mai mulți dezvoltatori de aplicații, printre care și Spotify, și-au exprimat nemulțumirile referitoare la sistemele de plată din magazinele de aplicații de pe mobil. Epic Games a trecut chiar și la acțiune, încercând să evite plata comisioanelor din aceste magazine, lucru care a dus la eliminarea jocurilor companiei din App Store și Play Store. Se pare însă că Google pare să se fi răzgândit, pornind un program pilot prin care permite plata prin sistemele alternative ale producătorilor aplicațiilor.

Google ar putea renunța la o parte din comisioanele din Play Store

Problema pe care Spotify o are în prezent cu sistemele de plată ale platformelor este faptul că 30% din prețul abonamentului ajunge la Apple sau Google, ceea ce duce la prețuri mai mari pentru utilizatorii care aleg să facă astfel de abonamente. În același timp, serviciile Google și Apple concurente, precum Apple Music sau YouTube Music, sunt ferite de aceste comisioane, ceea ce poate crea concurență neloială. Din acest motiv, anumite servicii de streaming nu permit plata în aplicație, ci doar de pe site-ul oficial.

Google a decis însă să facă un parteneriat cu Spotify pentru ceea ce numește „User Choice Billing”. Acest nou program va permite aplicațiilor din Play Store să își integreze propriile sisteme de plată, banii fiind procesați direct de către compania care operează aplicația. Utilizatorii vor avea astfel de ales atunci când doresc să plătească pentru un abonament în aplicație: fie pot plăti prin intermediul Google, ceea ce le asigură acces suport tehnic din partea companiei, cât și integrare cu serviciile deja existente, nemaifiind nevoie să adaugi cardul din nou, fie pot plăti prin intermediul Spotify.

Această funcționalitate va apărea în aplicația Spotify în următoarea perioadă în diverse regiuni și va servi drept un test pentru a vedea comportamentul utilizatorilor, pentru a identifica metode de îmbunătățire a procesului.

Programul User Choice Billing va fi extins și către alte companii în perioada următoare, însă momentan acesta va fi disponibil doar pe Spotify.

sursa: Spotify