Motivele pentru care abonamentele la Netflix sau HBO Go s-ar putea scumpi în curând

Autor: Loredana Toma 14.12.2020
Motivele pentru care abonamentele la Netflix sau HBO Go s-ar putea scumpi în curând
Foto: Shutterstock

Condițiile actuale de pandemie și criza globală au pus industria filmelor pe butuci. Cum ușile cinematografelor s-au închis și nu par a se deschide prea curând, opțiunile cele mai la îndemână au rămas platformele de streaming online, precum Netflix. Ca urmare, competiția pe piață a crescut și se pare că prețurile vor urca, de asemenea.

Disney+ începe să-și devanseze competitorii printr-o serie de noi programe și prin creșterea numărului de abonați. Fanii canalului de streaming online vor avea 10 serii noi marca Marvel și Star Wars alături de o mulțime de alte tipuri de conținut. Planul celor de la Disney este să investească între 14 și 16 miliarde de dolari pentru ca aceste show-uri și filme să fie disponibile.

Citește și: Filmele Marvel nu vor fi amânate: Calendarul lansărilor și situația „Black Panther II”

Partea interesantă este că pentru toate aceste planuri, cel mai probabil abonatul este cel care va cotiza. Dacă Disney vrea să facă ceva profit, va trebui să mărească prețurile. Se presupune că în martie va fi o primă creștere care, probabil, va fi urmată de o altă creștere de prețuri.

Portofelul abonatului va avea de suferit

„Toată situația aceasta va afecta portofelul consumatorului. Și nu doar Disney va ridica prețurile. Netflix a anunțat deja o creștere de prețuri, iar celelalte platforme vor fi nevoite să facă la fel, dacă vor să țină pasul. Prin planul său, Disney ridică ștafeta și ceilalți vor fi obligați să se adapteze pentru a rezista”, a declarat, pentru CNN, Bernie McTernan, analist al companiei de investiții Rosenblatt Securities.

Citește și: După „The Queen’s Gambit”, actrița Anya Taylor-Joy și regizorul Scott Frank se reunesc pentru un nou proiect

„Un exemplu este canalul HBO. Au anunțat că vor lansa filmele pe HBO Max în aceeași zi cu lansarea în cinematografe. Acum putem doar să așteptăm să vedem dacă va fi o regulă sau este doar o soluție rapidă, de moment. Dar dacă va fi o strategie permanentă, atunci prețurile abonamentelor vor crește în următorii ani. Să produci un blockbuster gen ‘Wonder Woman 1984’ nu este deloc ieftin”, a adăugat McTernan.

Netflix ar trebui să investească 20 miliarde de dolari pentru a ține pasul

Dacă Disney vrea să investească 14 -16 milarde de dolari, atunci Netflix ar trebui să scoată din buzunar vreo 20 miliarde de dolari pentru a se menține, explică analistul.

Citește și: Filmul „Sound of Metal” provoacă Hollywood-ul prin rolul lui Paul Raci, un actor din comunitatea oamenilor fără auz

„Acum are peste 195 de milioane de abonați, iar în luna octombrie a anunțat că în câteva luni va crește prețurile. Toată această situație este din cauza pandemiei, însă nu este sigur că va înceta odată ce criza va trece. Iar probabilitatea ca abonații să plătească, în continuare, chiar și un preț mai ridicat, este mare. Dar s-ar putea ca ei să renunțe la televiziunile prin cablu. Și atunci, acesta ar fi un compromis pentru companii precum Disney, WarnerMedia, Comcast și ViacomCBS, care dețin sau au licentă pentru conținut prin rețelele de cablu. Cu cât conținutul de streaming este mai bun, cu atât abonații vor reevalua necesitatea rețelelor prin cablu”, a mai precizat McTernan.

Sursa: CNN