Facebook anunță abonamente pentru pagini, cu plată în afara App Store pe iOS

Autor: Cătălin Niţu 04.11.2021
Facebook anunță abonamente pentru pagini, cu plată în afara App Store pe iOS

Facebook permite acum creatorilor de conținut de pe rețeaua sa de socializare să câștige bani din abonamente de la fani. La fel ca în cazul altor platforme de creatori de conținut precum Patreon sau OnlyFans și, mai nou, Twitter, Facebook permite paginilor să creeze abonamente pe baza cărora fanii să poată avea acces la conținut exclusiv. Facebook spune însă că toți banii vor merge către creatori, cel puțin la început, fără a fi taxați un comision, iar că link-urile din aplicație nu vor trece prin sistemul de plată Apple pe iOS.

Paginile de Facebook vor putea percepe abonamente, Meta pune Apple în șah

Paginile care au 10.000 de urmăritori în total sau 250 de urmăritori activi care se întorc pe live-uri, 50.000 de engagement-uri la postări sau 180.000 de minute redate pe clipurile video, vor putea activa componenta de abonamente. Aceasta permite astfel realizarea unui grup dedicat abonaților, unde pot fi realizate postări exclusive, cât și link-uri promoționale pentru aceștia.

Facebook a anunțat că până în 2023, toți banii pe care abonații îi plătesc merg direct la creatorii de conținut de pe platformă, în timp ce pentru fiecare abonat pe care îl primesc pe pagină, creatorii vor primi în plus de la rețea între 50 și 20 de dolari până la sfârșitul anului, dintr-un fond de 1 miliard de dolari.

facebook subscription

Mark Zuckerberg a anunțat acest program pe pagina lui de Facebook, unde a atacat direct Apple, spunând că plățile vor fi realizate prin Facebook Pay, utilizatorii fiind redirecționați din aplicația Facebook cu un link special pentru a putea face plata fără a plăti 30% comision către Apple dacă folosesc aplicația de mobil pe iOS.

O mișcare similară a făcut și Epic Games în 2020, când Apple a reacționat prin eliminarea Fortnite de pe App Store și a continuat cu dezactivarea contului de dezvoltator al Epic Games. Va fi interesant de urmărit reacția Apple la decizia pe care a luat-o Facebook. Rețelele de socializare care sunt acum sub umbrela Meta, Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp, sunt unele dintre cele mai populare aplicații de pe iOS și unul dintre motivele principale pentru care mulți clienți cumpără smartphone-uri. Eliminarea Facebook sau blocarea contului de dezvoltator al Meta ar putea fi în dezavantajul Apple.

Momentan, link-urile alternative de la Facebook sunt acoperite de decizia instanței în cazul Apple vs. Epic Games, care obligă Apple să ofere dezvoltatorilor posibilitatea de a oferi link-uri alternative de plată. Apple încearcă însă să anuleze sau măcar să amâne această decizie într-un apel.

sursa: TechCrunch