Rețeaua de socializare BeReal nu ia în calcul reclame, ci abonamente pentru utilizatori

21.09.2022
Rețeaua de socializare BeReal nu ia în calcul reclame, ci abonamente pentru utilizatori

BeReal este o rețea de socializare care încearcă să facă lucrurile puțin diferit față de Facebook, Instagram, TikTok sau Twitter. Înființată în urmă cu mai bine de doi ani, aplicația de origine franceză nu afișează reclame în fața utilizatorilor săi, fiind operată integral pe baza investițiilor pe care le-a primit anterior, care însumează 30 de milioane de dolari. Ajunsă însă la o oarecare maturitate, rețeaua BeReal caută acum metode de monetizare a milioanelor de utilizatori, iar compania se uită mai degrabă spre funcții extra contra-cost, decât adopția reclamelor.

Utilizatorii BeReal vor putea plăti pentru funcții în plus

Nu este de mirare că BeReal este acum copiat de majoritatea concurenților din piață. Aceasta este o rețea de socializare mult mai simplă, care necesită interacțiune o singură dată pe zi, la o oră aleatorie. Atunci când primești o notificare, ai câteva minute pentru a realiza o singură fotografie, atât cu camera principală, cât și cu cea frontală, simultan, pentru a le arăta prietenilor ce faci în acel moment. Ideea este să „fii cât mai autentic”, arătând chiar și partea „banală” a vieții, nu doar momentele speciale, atent fotografiate.

Instagram și TikTok deja copiază funcțiile BeReal prin TikTok Now și Candid Challenges, iar dacă acestea prind tracțiune, planurile companiei franceze ar putea fi în pericol, mai ales dacă acestea sunt de a cere bani direct de la utilizatori.

Financial Times a publicat un articol prin care sugerează că BeReal urmează să lanseze un soi de abonament, care va permite utilizatorilor să aibă acces la câteva funcții extra. Astfel de inițiative au fost primite cu diverse grade de succes în cazul altor rețele de socializare. Fanii Snapchat, de exemplu, au adoptat Snapchat+ rapid, întrucât le asigură acces la funcții noi înaintea altor utilizatori. În același timp, Twitter Blue nu pare să fie la fel de popular în rândul utilizatorilor.

Se pare însă că BeReal ar trebui să rezolve alte probleme înainte să înceapă să ceară bani, întrucât serverele sale nu par să poată susține cei 15 milioane de utilizatori activi atunci când toți primesc notificarea la aceeași oră. Astfel, de multe ori aplicația se închide înainte ca utilizatorii să își poată face fotografia zilnică.

sursa: TechCrunch

Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult