Apple anunță Tap to Pay, care transformă orice iPhone într-un POS

08.02.2022
Apple anunță Tap to Pay, care transformă orice iPhone într-un POS

Apple a anunțat oficial o nouă funcție pentru iPhone: Tap to Pay. Aceasta transformă practic telefoanele cu iOS în adevărate POS-uri, capabile să înregistreze plăți prin Apple Pay de la alte dispozitive Apple, carduri bancare și alte tipuri de portofele digitale. Pentru început, funcția Tap to Pay va fi disponibilă în Statele Unite ale Americii, iar aceasta va fi integrată în iOS în viitorul apropiat. Nu este clar dacă va veni cu următorul iOS 15.4 sau mai târziu, încă.

Tap to Pay va fi disponibil pe modele de iPhone mai recente, pentru început în SUA

Existau deja zvonuri despre funcția Tap to Pay, care ar putea să dea bătăi de cap în piață companiei Block (fostă Square), condusă și fondată de Jack Dorsey, fostul CEO al Twitter. Aceasta oferă soluții de tip POS folosind dispozitive inteligente, iar acum, iPhone-urile nu vor mai avea nevoie de dispozitivele Square conectate pentru a putea înregistra plăți contactless.

În stilul caracteristic Apple, Tap to Pay va beneficia de API-uri pentru dezvoltatorii software, care vor  putea integra serviciul de plăți în aplicații cu minimum de efort. Se pare că există deja o aplicație confirmată cu suport: Stripe, un procesator de plăți online, care va beneficia de noile capabilități din această primăvară.

Compatibilitatea dispozitivelor cu Tap to Pay nu necesită cele mai recente modele de iPhone, însă nu funcționează pe toate dispozitivele care beneficiază de suport pentru iOS 15. Cele mai vechi modele care vor putea folosi Tap to Pay pentru a înregistra plăți sunt cele din generația iPhone XS. Astfel, suportul merge în urmă pentru ultimele patru generații de telefoane Apple.

Plățile prin această metodă sunt la fel de bine securizate precum plățile prin Apple Pay, fiind criptate și bazate pe tranzacții cu ID unic și card-uri „tokenizate”, care nu mai pot fi folosite după respectiva tranzacție. Apple spune că nu colectează date despre ceea ce cumperi sau despre clienți, continuând în direcția confidențialității datelor pe care compania o are în ultimii ani.

sursa: Apple