Cercetătorii cred că au descoperit un nou organ uman, după 300 de ani

21.10.2020
Cercetătorii cred că au descoperit un nou organ uman, după 300 de ani

O echipă de cercetători din Olanda crede că a descoperit un nou organ, ascuns adânc în capul oamenilor. Aceasta este, dacă se confirmă, prima descoperire de acest fel din ultimii aproximativ 300 de ani.

Cel mai probabil, noul element este o a patra pereche de glande salivare. Oamenii mai au perechi de astfel de glande în apropierea urechilor, sub limbă și sub mandibulă.

Organul a fost observat în timp ce oamenii de știință analizau radiografii ale pacienților bolnavi de cancer. Glanda, situată acolo unde cavitatea nazală întâlnește gâtul, este aproape ascunsă și poate fi afectată de radiațiile aplicate în tratamentele anti-cancer.

Foto: Sciencedirect.com

Structura a fost observată în sute de radiografii. Deteriorarea glandelor ascunse poate duce la probleme de miros, digestie și chiar vorbire, potrivit medicilor.

Cercetătorii cred că toți oameni au acest organ. Acesta ar putea fi protejat în viitor de radiații în timpul tratamentelor, pentru a fi evitate problemele menționate mai sus. „Dacă se confirmă, descoperirea ar putea schimba modul în care privim bolile din această regiune”, a declarat Dr. Valerie Fitzhugh, de la Rutgers University. Ea nu a fost implicată în studiul din Olanda.

Interiorul capului uman ascunde încă multe secrete, mai ales creierul, potrivit specialiștilor.

Sursa: New York Times