ASUS ZenFone 5Z review: un high-end de buget foarte atractiv

09.08.2018
Software, camera foto şi concluzii

Software

Software-ul este absolut identic faţă de ceea ce am întâlnit anterior, însă nu putem să nu vorbim puţin despre metodele de autentificare. Acestea sunt semnificativ îmbunătăţite. Avem de a face cu deblocare prin intermediul amprentei, care este aproape instantă, ASUS folosind senzori de amprentă foarte performanţi, cât şi cu deblocare facială folosind camera frontală.

Chiar dacă această metodă de securitate nu este la fel de performantă precum una de genul Face ID de la Apple care foloseşte lasere şi o cameră cu infraroşu, deblocarea de pe ZenFone 5Z este foarte rapidă şi semnificativ îmbunătăţită faţă de ZenFone 5. Ba chiar am reuşit să deblocăm telefonul chiar şi cu o pereche de ochelari de soare pe faţă, ceva ce am reuşit până în prezent doar pe iPhone X. Cu siguranţă, sistemul de securitate poate fi păcălit cu o fotografie, dar este foarte convenabil şi rapid, aşa că am preferat să îl folosim în detrimentul amprentei.

Camera foto

Ziceam că din punct de vedere foto, ZenFone 5Z oferă îmbunătăţiri şi pe partea foto, însă diferenţele nu sunt evidente obligatoriu în imaginile rezultate. Diferenţele sunt însă vizibile atunci când realizezi fotografiile, focalizarea fiind mult mai rapidă, iar anumite efecte precum blur-ul din modul portret sunt mult mai bine implementate.

De altfel, fotografiile realizate cu HDR sunt mult mai naturale, iar modul auto rareori a greşit timpul de expunere sau „scena”. În fond, imaginile sunt realizate cu aceiaşi senzori pe care i-am întâlnit şi pe ZenFone 5, deci nu vom vedea mari diferenţe decât dacă stăm să analizăm modul în care sunt procesaţi pixelii individuali, dar ZenFone 5Z are o cameră pe care te poţi baza mai des datorită hardware-ului îmbunătăţit.

Un alt avantaj la capitolul foto/video ar fi filmarea în 4K la 60 de cadre pe secundă, ceva ce nu am întâlnit decât pe foarte puţine dispozitive de pe piaţă, majoritatea fiind mult mai scumpe decât ZenFone 5Z. Filmările de pe ZenFone 5Z suferă însă de pe urma compresiei agresive şi cadrelor lipsă în anumite condiţii.

Dacă aveţi un buget puţin crescut, ZenFone 5Z este o alternativă bună la orignalul ZenFone 5 şi poate fi un concurent interesant pentru OnePlus 6, cele două dispozitive fiind destul de similare în termeni de performanţă şi capabilităţi. Ce mai are acum ASUS de rezolvat este software-ul, care în continuare nu oferă o experienţă la fel de confortabilă precum concurenţii importanţi din piaţă precum Samsung şi Huawei şi nici nu este la fel de simplu de utilizat precum Androidul „pur”.

Design şi construcţie premium
Mult mai performant decât modelul ZenFone 5
Procesare foto îmbunătăţită