Huawei ar putea pregăti o strategie prin care ar putea ocoli restricțiile SUA pe piața de smartphone-uri

Autor: Cătălin Niţu 15.11.2021
Huawei ar putea pregăti o strategie prin care ar putea ocoli restricțiile SUA pe piața de smartphone-uri

Huawei a scăzut de pe locul al doilea în 2019 pe piața de smartphone-uri la sub locul al cincilea în 2021, scădere atribuită, în special, restricțiilor SUA. Compania nu poate să își mai producă propriile procesoare, nu poate să cumpere procesoare cu modem-uri 5G și nu mai poate vinde dispozitive echipate cu Android și servicii Google la nivel mondial. Se pare însă că ar putea exista o posibilitate ca Huawei să revină în forță pe piața de smartphone-uri, cu o nouă strategie care i-ar permite să evite restricțiile SUA.

Telefoanele Huawei ar putea fi vândute sub numele unor companii partenere

Conform Bloomberg, Huawei lucrează acum la un plan care implică dezvoltarea de smartphone-uri în laboratoarele sale, pe care să le vândă apoi altor companii. Practic, Huawei ar construi telefoanele sale, care vor ajunge pe piață cu alt nume. Astfel, Huawei ar deveni un soi de producător „white label”, care ar vinde dispozitivele sub licență către alte brand-uri.

Deja această strategie ar putea fi în aplicare. De exemplu, Honor 50 este bazat pe același design, platformă hardware dar și software precum Huawei Nova 9. Totuși, Honor 50 este vândut în Europa cu servicii Google la bord și cu procesor Snapdragon 778G echipat cu modem 5G, pe când Nova 9 folosește EMUI 12 fără servicii Google și conține un cip cu 4G.

Compania parteneră Huawei care ar putea pune acest plan în aplicare ar putea fi chiar PTAC, compania de stat care vinde dispozitive poștale și de telecomunicații. Deja aceasta vinde în China Huawei Nova 9, iar în viitor ar putea contracta Huawei să dezvolte telefoane pentru brandul său propriu, pe care le-ar putea vinde mai departe fie doar în China, fie la nivel global.

Articolul din Bloomberg spune că Huawei se așteaptă să vândă 30 de milioane de unități de smartphone-uri sub licență în 2022, ceea ce este o țintă destul de conservatoare, având în vedere vânzările de sute de milioane de unități din anii precedenți. Totuși, o astfel de afacere ar putea ține divizia de smartphone-uri a companiei încă deschisă și relevantă, în ciuda faptului că aceasta nu ar mai produce pe termen lung smartphone-uri sub brand propriu.

Recent, echipamentele de telecomunicații Huawei au fost interzise complet în SUA, compania fiind blocată și de la înregistrarea de cereri pentru aprobarea acestora în cadrul FCC.

sursa: Bloomberg