Trimestru record pentru Apple: 74,5 milioane telefoane vândute şi cel mai ridicat nivel al profiturilor

Autor: Dorian Prodan 28.01.2015
Trimestru record pentru Apple: 74,5 milioane telefoane vândute şi cel mai ridicat nivel al profiturilor

Cea de-a opta generaţie a familiei de produse iPhone este una importantă pentru Apple, compania lansând nu doar un telefon cu ecran mai mare care poate concura de pe o poziţie mai bună cu rivalii Android de vârf, ci intrând şi pe teritoriul telefoanelor-gigant. După un preambul promiţător, Apple a anunţat ieri seară rezultatele financiare pentru primul trimestru fiscal din 2015, iar cifrele arată că vânzările de terminale iPhone şi veniturile au atins niveluri record.

Datele oficiale ne spun că Apple a obţinut venituri de 74,6 miliarde de dolari şi profituri nete de 18 miliarde de dolari, ambele atingând niveluri-record şi bucurându-se de creşteri anuale de 29,5, respectiv 37,4 procente. Profitul trimestrial de 18 miliarde de dolari este, de altfel, şi cel mai mare declarat vreodată de o companie privată.

În ultimul trimestru al anului trecut, perioadă corespunzătoare primului trimestru fiscal Apple din 2015, compania a reuşit să vândă o cantitate-record de 74,5 milioane de terminale iPhone. Această cantitate respectabilă marchează o creştere consistentă de 46 de procente de la cele 51 de milioane de unităţi vândute în aceeaşi perioadă din 2013 şi o dublare a performanţelor atinse în perioada echivalentă din 2012.

În aceste condiţii, familia de terminale iPhone şi-a adjudecat o felie de 68,8 procente din veniturile totale obţinute în acest trimestru, adică 51,1 miliarde de dolari, şi a contribuit cu 38 de procente la creşterea profiturilor totale. Aceste cifre sunt impresionante nu doar judecate prin prisma evoluţie din ultimii ani, Apple obţinând doar din vânzarea telefoanelor iPhone mai multe venituri decât Google, Microsoft şi Intel la un loc.

Deşi familia de laptopuri şi sisteme desktop Mac nu a primit prea multe actualizări, aceasta şi-a continuat evoluţia pozitivă şi a înregistrat o creştere de 14 procente, ajungând astfel la un cuantum total de 5,52 de milioane de unităţi vândute în cursul acestor trei luni. Această familie de produse şi-a adjudecat 9,31 procente din totalul veniturilor Apple.

Deşi a rămas cea de-a doua sursă de venituri pentru Apple, recuperând astfel poziţia pierdută acum un trimestru, familia de tablete iPad îşi continuă evoluţia negativă. În ciuda lansării unor noi modele şi a scăderii preţurilor pentru modelele mai vechi, iPad nu a convins decât 21,4 milioane de cumpărători, o creştere clară de 74 de procente de la cele numai 12,3 milioane de tabletele vândute în trimestrul anterior, dar totodată o scădere de 18 procente de la cantităţile vândute cu un an înainte.

Serviciile iTunes, App Store, Mac App Store, iBooks, AppleCare şi Apple Pay nu s-au bucurat decât de o creştere modestă de 4 procente în comparaţie cu trimestrul anterior şi una mai mare de 9 procente în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului fiscal anterior. Categoria „altele”, care include Apple TV, accesoriile şi, mai nou, şi familia de playere portabile iPod, s-a lovit de o scădere anuală de 5 procente.

Tags: