Netflix „pierde” 200 milioane de dolari pe lună din cauza „piraţilor” care folosesc serviciul fără să plătească

Un nou studiu pentru piaţa de servicii de streaming video sugerează că Netflix „pierde” în fiecare lună aproape 200 de milioane de dolari de pe urma celor care folosesc contul altcuiva, fără să plătească. Se pare că această problemă nu este însă limitată doar la Netflix, însă şi Amazon Prime Video, sau Hulu (momentan indisponibil în România), ar putea „pierde” sume de zeci de milioane de dolari în fiecare lună.

Vorbim deci despre cei care folosesc serviciile de streaming fără să deţină conturi personale şi fără să plătească, nu despre cei care descarcă ilegal conţinutul de pe internet. Cord Cutting, cei care au realizat studiul pe un eşantion de 1127 de persoane, au concluzionat că aproximativ 24 de milioane de utilizatori de Netflix folosesc serviciul fără să plătească. Acest lucru se traduce, la un preţ de bază al abonamentului de 8 dolari americani, că în fiecare lună, Netflix oferă servicii în valoare de 192 milioane de dolari către aceştia, sau 2,3 miliarde de dolari pe an.

 

În cazul Amazon Prime Video şi Hulu, aceste situaţii sunt mult mai puţin prezente. Fiecare are câte 5 milioane de utilizatori care nu plătesc, care se traduc în venituri de 45, respectiv 40 de milioane de dolari pe lună „pierdute”, la un abonament de bază de 9, respectiv 8 dolari.

În cazul Netflix şi Hulu, cei din generaţia Millenials sunt cei care preferă să folosească conturile prietenilor, sau ale membrilor familiei, în timp ce generaţia Baby Boomers şi Generaţia X „împrumută” mai des contul de Amazon Prime Video.

Este curios însă faptul că mulţi spun că dacă nu ar mai putea avea acces la servicii fără să plătească, ar fi dispuşi să plătească pe conturi personale. Aproximativ 60% dintre cei intervievaţi ar fi dispuşi să plătească pentru Netflix, 37,8% ar plăti pentru Hulu şi doar 27,6% ar plăti pentru Amazon Prime Video.

În medie, un utilizator „free” de Netflix foloseşte serviciul fără să plătească dimp de 26 de luni, economisind în această perioadă 207 dolari, un utilizator de Amazon face asta pentru 16 luni în medie, pentru economii de 143 dolari, în timp ce utilizatorii de Hulu fac asta pentru doar 11 luni, cu economii de 87 dolari.

Desigur, studiile sunt realizate pe eşantiaoane mici de persoane, iar acest studiu în special este realizat în Statele Unite, deci există posibilitatea ca acesta să nu fie relevant pentru serviciul Netflix la nivel global. De asemenea, declaraţiile acestora referitoare la intenţia de a se abona ar putea să difere în interviu faţă de realitate, când vine momentul într-adevăr să plătească pentru servicii.