CEO-ul Huawei nu înţelege nevoia pentru smartwatch-uri

Figurile importante de la conducerea Huawei fac în ultima vreme declaraţii foarte interesante, care nu se împacă întocmai cu strategia companiei din ultimele câteva luni. După ce Lao Shi a criticat smartphone-urile cu 6 GB memorie RAM, spunând că nu oferă performanţă în plus, în ciuda faptului că Huawei are deja mai multe modele pe piaţă cu această configuraţie, CEO-ul Eric Xu spune acum că nu înţelege necesitatea pentru smartwatch-uri.

Compania chineză a lansat în urmă cu doi ani Huawei Watch, un model care s-a bucurat de un succes modest, însă mai mare decât cel al unor dispozitive concurente. Anul acesta în cadrul MWC 2017, alături de noul P10, Huawei a lansat şi noua generaţie Watch 2, care vine în trei variante: Sport, Classic şi Porsche Design, lucru care întăreşte încrederea companiei în această linie de produse.

Cu toate acestea, Eric Xu spune că nu este optimist în legătură cu piaţa de smartwatch-uri. Acesta a declarat că personal nu poartă ceasuri de mână şi nu înţelege nevoia pentru asemenea dispozitive inteligente de purtat la mână în condiţiile în care tot ce avem nevoie se află deja într-un smartphone.

Declaraţia a fost făcută la Huawei Global Analyst Summit 2017, însă nu ar trebui interpretată ca un exit al companiei de pe acastă piaţă. Aceasta este doar părerea personală a CEO-ului, care este responsabil ca business-ul Huawei să meargă bine. Se pare însă că piaţa îi dă dreptate, întrucât smartwatch-urile nu au prins niciodată la public, iar multe companii producătoare de astfel de dispozitive fie se închid fie sunt vândute către concurenţă. În afară de Apple, Fitbit şi Samsung, foarte puţine companii au reuşit să găsească un oarecare succes pe această piaţă.