Microsoft va oferi dezvoltatorilor mai mulţi bani din vânzarea de aplicaţii pe Microsoft Store

În timp ce Apple şi Google au reuşit destul de uşor să atragă dezvoltatori către platformele lor, Microsoft încă nu a găsit o formulă de succes. Windows Phone a suferit de pe urma lipsei aplicaţiilor, lucru care a dus într-un final la dispariţia platformei, iar Microsoft Store-ul de pe Windows 10 este în continuare destul de „pustiu” în comparaţie cu Mac AppStore, iOS AppStore şi Google Play. Noua strategie a companiei este de a oferi mai mulţi bani dezvoltatorilor.

În timp ce majoritatea magazinelor digitale funcţionează cu o împărţire a încasărilor de 70% spre dezvoltator şi 30% spre deţinătorul platformei, noile reguli pentru Windows Store vor aduce 95% din bani direct către cei care vând aplicaţii. Întrucât Microsoft deţine de asemenea mai multe platforme, aceste reguli vor fi aplicate doar aplicaţiilor, nu şi jocurilor.

Cei care realizează aplicaţii pentru magazinul Microsoft Store din categoria Windows 10, Windows Mixed Reality, Windows Phone şi Surface Hub vor ceda doar 5% din încasări către Microsoft, în timp ce dezvoltatorii de jocuri se supun în continuare vechilor reguli. Astfel, platforma Xbox Live nu este afectată de aceste schimbări.

Microsoft specifică însă că aplicaţiile care sunt promovate prin intermediul Microsoft Store vor fi supuse unor reguli mai speciale. Pentru acestea, dezvoltatorul păstrează „doar” 85%, în timp ce Microsoft ia restul de 15% din încasări. O situaţie similară poate fi întâlnită şi pe magazinele Apple şi Google, dar numai în cazul abonamentelor anuale (85%/15%).

Anunţul a fost făcut în cadrul convenţiei anuale BUILD, care are loc săptămâna aceasta. Acest plan de monetizare va intra în vigoare cândva spre sfârşitul anului şi va acoperi atât aplicaţiile noi, cât şi pe cele deja lansate.