Cele mai vândute mașini electrice în funcție de țară. Modelul aflat pe primul loc în România

10.10.2020
Cele mai vândute mașini electrice în funcție de țară. Modelul aflat pe primul loc în România
Foto: Profimedia Images

Când vine vorba de mașini electrice, ne gândim automat la marca americană Tesla. Totuși, automobilele produse de compania lui Elon Musk nu mai domină autoritar piața, iar în multe țări au fost depășite de vehicule de la alți constructori auto.

Uswitch a realizat un studiu care arată care sunt cele mai populare modele de mașini electrice în diferite țări ale lumii. În România, pe primul loc se situează modelul Renault Zoe. Acesta mai ocupă prima poziție în Italia, Algeria, Franța, Spania și Turcia.

Marca Tesla conduce în 21 din cele 60 de țări analizate. Model 3, cel mai ieftin automobil din portofoliul companiei, se află pe prima poziție în SUA, Canada, Mexic, China, Marea Britanie și Australia. Acesta este, totodată, cel mai popular vehicul electric din lume și se află pe primul loc în clasamentul celor mai populare mașini electrice în 19 țări.

Competiția se întețește pe piața de mașini electrice

Alte mărci populare de automobile electrice sunt Nissan (prima poziție în nouă țări), BAIC (șase țări) și Volkswagen (cinci țări).

Modelul Nissan Leaf conduce în Polonia și Ungaria, iar Volkswagen e-Golf se află pe prima poziție în topul preferințelor în Norvegia și Germania. În ceea ce privește compania germană Volkswagen, dealerii sunt convinși că va câștiga repede teren după lansarea recentă a modelului ID.3.

Sarah Broomfield, expert la Uswitch, reamintește faptul că întreținerea mașinilor electrice costă mai puțin. Un studiu realizat de reputata organizație Consumer Reports din SUA arată că posesorii de mașini electrice dau, în medie, pe întreținerea acestora, jumătate din banii pe care îi cheltuiesc cei care au vehicule cu motoare cu ardere internă.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult