Vehiculele electrice au atins, pentru prima dată, un obiectiv extrem de important, dar deocamdată doar pe segmentul autobuzelor

Autor: Adrian Popa 17.12.2020
Vehiculele electrice au atins, pentru prima dată, un obiectiv extrem de important, dar deocamdată doar pe segmentul autobuzelor
Foto: Shutterstock

Prețurile la bateriile pentru vehiculele electrice au scăzut pentru prima dată sub pragul de 100 de dolari/kWh, potrivit BloombergNEF (BNEF). Deocamdată, însă, obiectivul a fost atins doar pentru autobuzele electrice produse în China.

„Este un moment istoric să vezi pachete de baterii cu preț mai mic de 100 de dolari/kWh. Peste câțiva ani vom vedea prețul mediu în întreaga industrie trecând de acest punct”, a declarat James Frith, autorul principal al studiului realizat de BNEF.

Organizația estimează că prețul mediu a fost în 2020, în întreaga industrie, de 137 dolari/kWh și că va atinge 100 dolari/kWh în 2023. Scăderea este impresionantă. În 2010, costul era de 1.100 de dolari/kWh.

Când prețul va scădea și pe segmentul automobilelor, acestea vor ajunge să coste la fel ca cele cu motoare cu ardere internă, spun analiștii.

Tesla a anunțat recent că a atins un cost de 150 de dolari pe kWh pentru Model S. Asta înseamnă că, în cazul acestui model, pachetul de baterii de 100 kWh are prețul de 15.000 de dolari.

Vehiculele cu motoare cu ardere internă își pierd și ultimele avantaje în fața celor electrice

Chiar dacă acum au prețuri mai mari decât mașinile tradiționale, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut. Un studiu realizat de reputata organizație Consumer Reports din SUA arată că posesorii de mașini electrice dau, în medie, pe întreținerea acestora, jumătate din banii pe care îi cheltuiesc cei care au vehicule cu motoare cu ardere internă.

Nemaiavând avantajul prețului, mașinile tradiționale vor pierde rapid teren în fața celor electrice, consideră analiștii. Guvernele trebuie, însă, să susțină adopția acestora investind în infrastructură.

Sursa: BloombergNEF