Acer Swift 3 SF-314-55 review: un ultraportabil bine construit

06.02.2019
Experienţa de utilizare, performanţă şi concluzii

Acer Swift 3 se va potrivi în mâinile multor utilizatori care au nevoie de un laptop foarte uşor de cărat, care lucrează în principal cu aplicaţii de birou sau aplicaţii web. Desigur, dacă analizăm puţin lista de specificaţii hardware, vom observa că există şi câteva componente care ar putea ajuta la rularea unor aplicaţii chiar puţin peste ceea ce poate să facă un ultraportabil obişnuit.

Vorbim desigur despre faptul că Acer a ales să integreze un cip grafic dedicat de la NVIDIA, modelul MX150 cu 2 GB de memorie dedicată. În timp ce un cip grafic va ajuta cu siguranţă în anumite cazuri de utilizare, precum editare foto sau video, sau chiar rularea de aplicaţii mai complexe la viteze mai mari precum software de proiectare de genul CAD, am fi preferat să existe opţiunea de a configura acest laptop şi fără o astfel de componentă.

Motivul este simplu: nu foarte mulţi utilizatori ar avea nevoie de un laptop atât de subţire şi uşor care să beneficieze de un cip grafic dedicat. Cel integrat în procesorul Core i3-8145U este de ajuns pentru majoritatea cazurilor de utilizare, limitând astfel consumul de energie. Oricând cipul grafic dedicat este folosit, în general în cazul redării de clipuri video, sau pentru redarea unor animaţii mai complexe, chiar şi în browser, consumul de energie creşte semnificativ. Din fericire, în majoritatea activităţilor pentru care acest laptop este realizat, adică editarea de documente Microsoft Office, placa video nu ar trebui să pornească prea des.

De asemenea, configuraţia modestă a acestui model în parte, sugerează că nu este potrivit pentru alte activităţi, fiind prea puţină memorie RAM pentru orice fel de activitate legată de editare foto sau video la un nivel avansat, şi un procesor prea puţin puternic pentru a putea oferi o experienţă editare video confortabilă şi timpi de randare mici.

Din fericire, Acer Swift 3 se descurcă foarte bine în utilizare normală, ecranul fiind poate cea mai bună parte a sa. Avem de a face cu un ecran IPS cu protecţie anti-glare, care atinge un nivel de luminozitate decent. Nu este nici pe departe cel mai luminos din câte am văzut şi probabil că în soare puternic, afară, nu va face faţă prea bine, însă poate fi folosit fără probleme în orice tip de birou, fie că vorbim despre unul cu multă lumină naturală, fie că acesta foloseşte multă lumină artificială.

Difuzoarele se aud la nivelul la care ne-am aştepta de la un laptop subţire. Volumul nu este foarte mare, iar basul aproape că lipseşte complet. Este de ajuns pentru a putea vedea un clip pe YouTube, însă pentru ascultarea de muzică sau vizionarea de filme, este recomandătă o pereche de căşti.

La nivel de zgomot, Swift 3 rămâne relativ silenţios chiar şi atunci când ventilatoarele pornesc la turaţie maximă. Acesta poate fi auzit, însă nu deranjează niciodată, iar difuzoarele sale pot acoperi sunetul sistemului de răcire, chiar şi la un nivel mediu. Întrucât majoritatea componentelor importante sunt poziţionate undeva în partea de sus, tastatura nu se încălzeşte prea tare în utilizare, însă pe partea de jos, căldura se simte mult mai tare. Probabil că din acest motiv nu vreţi dori să folosiţi laptop-ul în poală dacă vreţi să rulaţi jocuri, sau software care pune procesorul şi cipul grafic la treabă serioasă.

Vorbeam anterior de autonomie, care poate varia în funcţie de cazurile de utilizare, însă pe profilul cel mai eficient, care limitează luminozitatea ecranului, câteva funcţii software din Windows şi puterea procesorului, poţi atinge aproximativ 5-6 ore de utilizare, în ciuda faptului că indicatorul din Windows raportează mult mai mult. În teorie, în cazuri ideale de utilizare, acest laptop ar trebui să ofere aproximativ 10 ore de autonomie.

Am testat o versiune de bază a lui Swift 3, configurat cu un procesor Intel Core i3, 4 GB memorie RAM şi doar 128 GB stocare pe SSD, însă în ciuda hardware-ului modest, nu am avut probleme în utilizare normală. Testele de mai jos au scopul mai degrabă de a prezenta nivelul de performanţă pe care să îl aşteptaţi de la un asemenea laptop, pentru a putea lua o decizie mai informată. Spunem însă din nou că acesta NU este un laptop pentru gaming sau pentru realizarea de conţinut foto sau video.

Avem de a face cu o „maşină de scris” portabilă, un browser de internet şi cel mult un computer pentru redare de muzică şi filme la capitolul multimedia. Cipul grafic MX150 de la NVIDIA poate să faciliteze rularea câtorva jocuri 2D sau mai vechi pe setări joase şi rezoluţie 720p, însă cu siguranţă experienţa în jocuri nu va fi una foarte bună.

Test Scor
Cinebench R15

CPU 243 cb
OpenGL 76,95 FPS

PCMark Creative  3.633 puncte
WinRAR  3.053 KB/s
HDTune Read:  449,6 MB/s
CrystalDiskMark Seq32T1

Read: 1497 MB/s
Write 406,3 MB/s

CrystalDiskMark 4KibQ8T8 Read: 365,7 MB/s
Write: 244,1 MB/s

Swift 3 de la Acer, chiar şi în varianta sa de bază cu puţină memorie RAM şi procesorul de intrare în gamă, reuşeşte să dovedească că este un computer de birou foarte bun şi un companion de călătorie excelent pentru cei care nu lucrează tot timpul de la un birou fix. Cipul grafic este cam în plus în această configuraţie, iar autonomia putea fi puţin mai bună, însă alegerea inspirată a unei protecţii anti-glare pentru ecran şi construcţia de calitate, fac foarte uşoară recomandarea acestei configuraţii.

Compact şi uşor
Protecţie pentru ecran anti-glare
Construcţie solidă