Facebook încearcă să convingă utilizatorii de iPhone să permită de bunăvoie urmărirea activității online

Autor: Cătălin Niţu 02.02.2021
Facebook încearcă să convingă utilizatorii de iPhone să permită de bunăvoie urmărirea activității online

Apple va obliga toți dezvoltatorii de aplicații de pe iOS să întrebe utilizatorii dacă vor sau nu ca activitatea lor online să fie urmărită, iar Facebook este unul dintre cei mai mari critici ai acestei inițiative. Asta pentru că business-ul Facebook este strâns legat de colectarea de date despre utilizatori, pentru a le putea livra reclame personalizate de la clienții săi. Poziția Apple este fermă în acest sens, însă nici compania lui Mark Zuckerberg nu se lasă, încercând cu un nou update să convingă utilizatorii să își dea acordul pentru urmărirea datelor înainte ca această capabilitate din iOS să devină obligatorie.

Facebook încearcă să se lupte cu Apple folosind aceleași arme, dar folosind exprimări diferite

Aplicația Facebook de iOS va afișa în fața utilizatorilor la următoarea pornire a aplicației un ecran în care este descrisă importanța colectării acestor date. Desigur, Facebook nu numește această activitate colectare de date, ci „utilizarea activității online” a utilizatorilor. Facebook spune că scopul acestui mesaj este pentru a-i ajuta pe utilizatori să ia o decizie informată, însă adevărul este că având opțiunea, cam 80% dintre ei ar spune nu, conform statisticilor.

„Noul mesaj de la Apple este realizat pentru a prezenta un compromis fals între reclame personalizate și confidențialitate, când, de fapt, le putem oferi pe amândouă. Apple face asta pentru a avantaja propriile servicii și produsele de reclame targetate. Pentru a ajuta oamenii să facă o alegere reală, și noi arătăm un mesaj propriu pentru a oferi mai multă informație despre cum folosim reclamele personalizate, care susțin afacerile mici și ține aplicațiile gratuite. Acordul de pe acest ecran nu rezultă în colectarea de noi tipuri de date din partea Facebook, ci doar înseamnă că Facebook poate continua să ofere experiențe mai bune de utilizare.”, au declarat reprezentanții Facebook pentru The Verge.

Acesta este însă un fel de cal troian din partea Facebook. Pentru că Apple nu obligă încă afișarea acestui mesaj la pornire, Facebook poate să introducă propriul său mesaj, care să fie apoi urmat de cel Apple, dar cu descrierea pe care Facebook dorește să o facă. Mesajul Apple este mai scurt și mai concis și folosește cuvinte care ar putea speria utilizatorii, precum „urmărire”.

sursa: The Verge