Facebook ar putea ascunde numărul de like-uri pentru postările utilizatorilor

Reţelele de socializare au devenit adevărate competiţii pentru utilizatori, mulţi dintre aceştia fiind într-o cursă constantă pentru a publica conţinut care să atragă cât mai multe reacţii din partea prietenilor. Întrucât această „luptă” constantă poate avea efecte negative asupra psihicului celor care cad pradă acestor practici, Facebook se pregăteşte să pornească un test în care numărul de like-uri să fie ascuns. Un test similar rulează deja şi pe Instagram, cealaltă reţea de socializare de succes a companiei.

Jane Manchun Wong, cercetătoare în domeniul aplicaţiilor pentru mobil, a publicat pe contul său de Twitter imagini care sugerează că Facebook se pregăteşte să ascundă numărul public de like-uri ale articolelor de pe platformă. Aceasta spune că a găsit linii de cod care urmează să fie activate de către companie în viitor, însă numerele dispar doar pentru cei care văd conţinutul. Utilizatorul care a creat acel conţinut poate în continuare să vadă numărul exact.

Practic, după ce noul update este adoptat, cei care navighează prin News Feed nu vor putea vedea decât faptul că alţi câţiva prieteni au reacţionat la articolele de pe platformă, însă îi va vedea pe toţi şi nici numărul lor exact. Practic, textul de sub postare va arăta în genul „X, Y şi Z şi alţii au reacţionat la acest articol”. Vei putea da click pe acest text pentru a vedea exact cine a dat like, însă aici vor apărea doar cei care au setările de intimitate setate în aşa fel încât să permită vizualizarea reacţiilor.

Facebook a confirmat se gândeşte la această funcţionalitate şi că se pregăteşte pentru implementarea ei, însă nu a început însă nici măcar să o testeze în public. Asemeni tuturor capabilităţilor noi ale reţelei de socializare Facebook, aceasta va fi mai întâi livrată către un număr limitat de utilizatori. În funcţie de reacţia acestora la schimbare, compania ar putea modifica anumiţi parametri, sau ar putea renunţa complet la idee.

Desigur, Facebook nu doreşte decât să maximizeze timpul utilizatorilor pe platforma sa, iar dacă ascunderea numărului de like-uri public va atrage mai mulţi utilizatori să folosească serviciul pentru mai mult timp, cu siguranţă va lua în considerare implementarea schimbării pentru toată lumea.