Huawei ar putea pierde între 40 şi 60% din vânzările de smartphone-uri în anul 2019

Chiar dacă momentan Huawei nu prea vorbeşte despre sancţiunile SUA, întrucât situaţia este într-o stare de incertitudine până în luna august, când ordinul lui Donald Trump va intra în vigoare, compania pare să se aştepte la scăderi semnificative în vânzări în anul 2019. Conform unui raport Bloomberg, Huawei estimează va pierde între 40 şi 60% din livrările de smartphone-uri vândute în 2019 la nivel internaţional (fără China), faţă de anul trecut.

Având în vedere că anul trecut compania a livrat 206 milioane de smartphone-uri, jumătate dintre acestea fiind pe pieţele internaţionale, estimarea de 40-60% scădere la nivel global ar putea reprezenta între 40 şi 60 de milioane de unităţi. Motivul pentru care Huawei se aşteaptă la vânzări scăzute pare să fie opinia publică, fiind încă neclar dacă telefoanele Huawei mai primesc actualizări, sau dacă vor mai fi livrate cu Android în viitorul apropiat.

De fapt, Huawei pare să testeze apele cu noua generaţie de dispozitive Honor 20. Acestea vor fi lansate în pe 21 iunie în Marea Britanie şi Franţa. Dacă vânzările acestor modele se dovedesc a fi scăzute, sub aşteptări, compania ar putea să le retragă complet de pe piaţa vestică. Deja doi operatori din Franţa au refuzat să mai vândă dispozitive lansate sub brandul Honor de la Huawei.

Huawei se confruntă cu o situaţie fără precedent pe piaţa de smartphone-uri. Compania reuşise să livreze 59 de milioane de telefoane la nivel global în primul trimestru fiscal al anului 2019, cu 50% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dacă acest volum de vânzări era păstrat până la sfârşitul anului, Huawei avea şanse să devină cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, depăşind în sfârşit Samsung, care ocupă acest loc de foarte mulţi ani.

Richard Yu, CEO-ul diviziei consumer din cadrul Huawei, a declarat în urmă cu 3 ani că doreşte să depăşească şi Samsung şi Apple până în 2021. Apple a rămas în urmă de mai bine de un an deja, iar Samsung ar fi putut fi depăşit anul acesta. Având însă în vedere situaţia de faţă, cât şi declaraţiile oficiale ale reprezentanţilor companiei, locul întâi nu mai este acum obiectivul principal al companiei.

 

publicitate