Acer Predator 17 (G9-793): prădătorul de jocuri în mediul său natural [REVIEW]

13.01.2017

Predator 17 poate cu uşurinţă să preia funcţiile unui computer high-end, fiind echipat cu hardware puternic şi cu destule port-uri pentru a putea fi conectat la mouse şi tastatură, mai multe monitoare externe şi un sistem audio performant. Desigur, Acer a integrat în carcasa laptop-ului toate cele necesare pentru a nu fi nevoie de prea multe accesorii pentru a lucra alături de Predator 17 într-un mod relaxat.

Tastatura este de dimensiuni normale şi oferă o experienţă de utilizare foarte plăcută pentru cei care apreciază tastele cu o cursă mai lungă. Deşi nu vorbim despre o cursă similară cu cea a unei tastaturi obişnuite, Predator 17 are unele dintre cele mai înalte taste non-mecanice de pe un laptop de gaming. Butoanele macro de pe partea stângă nu incomodează utilizarea normală, acestea fiind mai mici şi la acelaşi nivel cu cel al carcasei din plastic, utilizatorii care nu găsesc rost pentru acestea putând foarte uşor să le ignore.

Trackpad-ul se comportă exemplar, însă putea fi puţin mai mare, având în vedere că laptop-ul poate fi folosit şi pentru aplicaţii intensive precum Premiere şi Photoshop de la Adobe, unde utilizarea unui trackpad nu este atât de ieşită din comun. Când este în utilizare, acesta este înconjurat de o lumină roşie, care se stinge atunci când butonul pentru dezactivare este apăsat.

De altfel, tot laptop-ul este decorat cu LED-uri, care însă pot fi stinse doar toate odată. Tastatura beneficiază de iluminare RGB, însă nu pentru fiecare tastă în parte, iar butonul de power este de asemenea iluminat. În timp ce mulţi ar prefera să aibă lumina iluminată seara, nu foarte mulţi utilizatori vor aprecia luminile extra din jurul tastaturii care pot deranja în timpul vizionării unui film pe întuneric.

De altfel, display-ul lui Predator 17 este una dintre atracţiile principale ale sale. Vorbim despre un panou IPS cu rezoluţie 4K/UHD, care oferă o redare excelentă a culorilor. Din păcate, nuanţele de negru nu însă destul de întunecate, iar sistemul de iluminare de pe modelul testat crea în partea de jos a ecranului un efect de bleeding, vizibil însă doar când ecranul este complet negru.

Sistemul audio este puternic, fiind echipat cu patru difuzoare şi subwoofer. Pentru muzică, filme şi chiar jocuri video, acesta se descurcă exemplar, atât timp cât nu este setat la volum maxim. Difuzoarele pot începe să distorsioneze după ce depăşesc 80-90% din volum, lucru deranjant în orice tip de situaţie. Din fericire, volumul maxim la care sunetul nu este distorsionat acoperă cu uşurinţă sunetul produs de sistemul de răcire al lui Predator 17.

Cooler-ul se aude în permanenţă, chiar şi atunci când nu sunt foarte multe aplicaţii care rulează în fundal şi atinge un volum foarte ridicat în jocuri video, în special. Avantajul este că Predator 17 funcţionează la temperaturi destul de scăzute, chiar şi în jocuri video intensive. Sistemul de răcire poate fi asistat de FrostCore, accesoriul care înlocuieşte unitatea optică oferind ventilaţie în plus. Personal nu am sesizat diferenţe de temperatură în utilizarea cu sau fără ForstCore, însă sunetul produs de computer creşte cu siguranţă atunci când acesta este conectat.

Performanţă de top
Sistem de răcire performant
Posibilităţi de upgrade