Mio MiVue Drive 65 LM: GPS şi cameră de bord într-un singur dispozitiv [REVIEW]

23.08.2017
Filmare şi concluzii

Filmare

Probabil singurul motiv pentru care ai alege MiVue Drive 65 peste alte dispozitive de acest gen de la Mio sau concurenţă este funcţia de filmare. Aparatul filmează non-stop atunci când este pornit, indiferent dacă este folosită funcţia de navigaţie sau nu. În pachet se găseşte un card microSD Kingston de 16 GB alături de un adaptor pentru cititoare SD, de ajuns pentru câteva ore de înregistrare.

Fişierele salvate ocupă uneori pana la 500 MB pentru 5 minute, însă nu este clar totuşi de ce (fişierele sunt secţionate în mai multe bucăţi de 500 de MB). Imaginile rezultate, în ciuda faptului că sunt Full HD (1080p@30 FPS) au o calitate scăzută, detaliile fiind greu de distins, chiar şi pentru obiectele apropiate. De exemplu numerele maşinilor din faţă sunt foarte greu de descifrat chiar şi de la o distanţă relativ mică, de vină fiind în principal compresia agresivă a codecului şi zgomotul accentuat al imagini. Aparatul are un sistem de „evenimente”, care odată activat, scoate din înregistrarea originală, separat, un fişier mai mic, care include câteva secunde de dinaintea apăsării şi câteva secunde de după apăsare. Acestea sunt stocate într-un folder separat pe card.

Filmarea se face în buclă, deci atunci când cardul este plin, aparatul începe să suprascrie cel mai vechi material video înregistrat. Din păcate, acest lucru duce la imposibilitatea de a filma o întregă călătorie folosind cardul inclus în pachet, 16 GB fiind de ajuns pentru 2-3 ore de material, însă nu mai mult.

Unghiul de înregistrare este potrivit, acoperind întregul parbriz al unui autoturism, putând fi observate destule lucruri atât înainte, cât şi în laterale. Este important însă cum îşi setează fiecare utilizator poziţia aparatului şi apoi orientarea camerei.

Filmările beneficiază de opţiunea de a ataşa ca watermark informaţii precum data, ora, coordonatele GPS şi viteza în timp real, ceva ce alte camere auto independente nu oferă. Accesarea meniului dedicat pentru cameră, care oferă şi monitorizare în timp real are inclusiv opţiunea de a realiza fotografii, care sunt însă la fel de slabe precum materialele video: au culori şterse, sharpness exagerat, iar detaliile fine sunt greu de distins.

O problemă apare la prelucrarea materialului video, codecul folosit de Mio fiind imposibil de folosit alături de software profesional de editare video precum Adobe Premiere. Software-ul Adobe nu recunoaşte nici componenta video, nici cea audio din material. Cu Windows Movie Maker am reuşit să recuperăm imaginile, însă nu şi sunetul. Este posibil ca în alte soft-uri de editare să funcţioneze, însă nu am avut la îndemână alte opţiuni.

Mio MiVue Drive 65 avea şansa să fie un dispozitiv foarte bun, însă pentru asta trebuia să apeleze la tehnologia din ultimul deceniu. Insistenţa de a folosi un display capacitiv, software învechit şi o cameră foto sub standardele din prezent au dus la realizarea unui produs greu de recomandat în zilele noastre. Hărţile sunt în continuare foarte bune, însă operarea lor este în general destul de complicată. Salvarea acestui dispozitiv ar fi fost funcţia de filmare, însă am reuşit să scoatem rezultate mai bune din camera de acţiune MGCOOL testată în urmă cu o lună, care are un preţ de listă mult mai mic.

Mio MiVue Drive 65 LM se comercializează în magazinele de specialitate din România la un preţ de aproximativ 1.100 lei.

Construcţie rezistentă
Ecran anti-glare