Honor 8: un concurent de temut pe segmentul mid-range premium [REVIEW]

17.11.2016
Ecran, performanţă şi autonomie

Ecran

Huawei a integrat în ultimii ani unele dintre cele mai performante panouri IPS Full HD în smartphone-urile sale din gama premium. Acestea oferă culori naturale, contrast excelent şi performanţă ridicată chiar şi în soare puternic, datorită luminozităţii peste medie. Nici panoul de pe Honor 8 nu se lasă mai prejos, fiind în mare parte identic în termeni de performanţă cu modelul lansat în primăvara acestui an. Acesta păstrează şi dimensiunile de 5,2” putând ajunge uşor cu degetul în orice parte a display-ului fără a necesita utilizarea cu două mâini.

La capitolul peformanţă am văzut o serie de rezultate destul de ciudate în testele obişnuite. În ciuda faptului că Honor 8 vine cu un chipset uşor inferior celui integrat în Huawei P9 (Kirin 950 vs. Kirin 955), acesta atinge în câteva cazuri scoruri mai mari în testele de performanţă. Aceste diferenţe ar putea să fie datorate fie unei versiuni noi de firmware pentru chipset-ul Kirin 950, fie actualizărilor aplicaţiilor de teste care au apărut între timp. Cert este că nu am văzut nicio diferenţă în utilizarea lui Honor 8 faţă de ce am experimentat în cazul lui P9, iar rezultatele în continuare sugerează că jocurile 3D nu sunt tocmai indicate pe acest chipset. Beneficiind de 4 GB memorie RAM şi un chipset cu procesor rapid, Honor 8 ar trebui să îşi facă treaba cu brio în orice situaţie.

Test Scor
3DMark Ice Storm Unlimited 20.441
3DMark Slingshot 951
A1SD (internal memory) Read: 192,91 MB/s, Write:81,24 MB/s
AnTuTu 92.781
Basemark (default) 30.079
Geekbench Single-Core: 1.714, Multi-Core: 5.433
GFXBench T-Rex Offscreen 1080p 1.552 frames
PCMark 5.436
Quadrant 31.090
Vellamo Multicore 3.536

Autonomie

Honor 8 nu reuşeşte să impresioneze la capitolul autonomie, fiind cam la acelaşi nivel cu P9. Acumulatorul de 3.000 mAh integrat într-un dispozitiv atât de mic reuşeşte să ofere puţin peste o zi completă în utilizare normală cu o conexiune 4G activă. Acesta beneficiază de câteva setări avansate pentru reducerea consumului, profilele de utilizare Inteligent şi Ultra fiind indicate pentru cei care sunt dispuşi să sacrifice puţină performanţă pentru autonomie prelungită. Performanţa de medie la acest capitol este însă compensată de încărcarea rapidă, telefonul necesitând aproximativ o oră pentru a ajunge de la 0 la 100%.

Design elegant
Performanţă ridicată
Senzor de amprentă foarte bun