Au apărut noi dovezi că există o a noua planetă în sistemul nostru solar

Astronomii au tot mai multe dovezi care susţin teoria că o a noua planetă se găseşte în sistemul nostru solar. Nu, nu este vorba despre Pluto. Într-o lucrare publicată recent, o echipă de cercetători a anunţat că un obiect aflat dincolo de planeta Neptun se mişcă într-un mod care sugerează faptul că orbitează în jurul a ceva mult mai mare, cel mai probabil o planetă.

Obiectul spaţial, numit 2015 BP519, ar putea orbita în jurul unei planete cu o masă de 10 ori mai mare decât cea a Pământului. O a noua planetă este căutată de astronomi de la începutul anului 2016, când au fost detectate alte obiecte spaţiale cu orbite ciudate, care par să fie influenţate de o planetă de mari dimensiuni. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche”, a declarat Gregory Laughlin, un astronom de la Universitatea Yale.

Planetele cunoscute orbitează în jurul Soarelui în acelaşi unghi, datorită atracţiei gravitaţionale a stelei. Însă obiectul misterios 2015 BP519 orbitează într-un unghi diferit şi a fost descoperit, în cadrul proiectului The Dark Energy Survey, după ce a fost studiat un alt plan decât cel în care se află planetele. The Dark Energy Survey studiază modul în care se extinde universul.

Potrivit estimărilor cercetătorilor, a noua planetă de la Soare ar avea nevoie de 10.000 – 20.000 de ani pentru a face o orbită completă în jurul astrului.